آشنایی با انواع پمپ آب خانگی و صنعتی +کاربرد آن‌ها خدمت از ما

این نوع از پمپ های آب از توان یک اسب بخار برخوردار هستند و برای مصارف خانگی مناسب اند. پمپ های آب ساختمانی دو پروانه برای ساختمان های چهار طبقه و دارای هشت واحد که مساحت آنها حداکثر هفتاد و پنج متر است قابل استفاده هستند. انتخاب صحیح موتور پمپ آب خانگی یا الکتروپمپ خانگی جهت تقویت فشار آب کاملا مشکل مصرف کننده را برطرف می نمایید.

پمپ بشقابی جابجایی مثبت اما در موارد خاصی نظیر کاهش پمپاژ آب با افزایش عمق و افزایش فشار آب استفاده می‌شود. در پمپ آب خانگی بشقابی، آب وارد پروانه شده و با ایجاد نیروی گریز از مرکز از آن خارج می‌شود. پمپ آب خانگی با مخزن انبساط دارای مخزنی است که همیشه مقداری آب را در خود نگه می‌دارد. عملکرد این پمپ به گونه‌ای است که تا زمانی که مخزن حاوی آب باشد یا فشار مخزن از حدی خاص کمتر نشود، پمپ شروع به کار نخواهد کرد.

پنج راهی پمپ آب یکی از مهم ترین قطعه برای برای متصل کردن سیستم آبرسانی ساختمان می باشد.

پمپ آب

در این لینک میتوانید به لیست قیمت روز محصولات گروه بازرگانی آی ناین دسترسی داشته باشید. در کاربری های صنعتی و برای جابجایی روغن با دمای زیاد، نوعی پمپ با عنوان پمپ روغن داغ بکار برده می شود. پمپ این دستگاه را باید یکبار در سال تخلیه کرد.لازم به ذکر است که پس از شستشو و تیز کردن پمپ باید هرگونه گرفتگی نیز از بین برود.

اگر جنس اصلی بود هیچ وقت آن را بدون قیمت اصلی و یا سود با قیمت پایین و به ضرر خود نمی فروخت. سعی کنید محصولی خریداری کنید که قیمت معقولی داشته و کیفیت مناسبی داشته باشد. هر قدر پمپ، آب را به ارتفاع بالاتری هدایت کند میزان دبی کم و هد پمپ آبدهی صفر می گردد.

در پمپ پره‌ای، پره‌های نصب شده روی روتاری است که درون حفره قرار می‌گیرد. در بعضی از موارد این پره‌ها طول مختلفی دارند که این تفاوت طول به این دلیل است که ارتباط با دیوارهایی که پمپ در آن گردش می‌کند، حفظ شود.

این نوع از پمپ های آب به دلیل قیمت پایین تر نسبت به پمپ های ساختمانی دیگر دستگاه هایی بسیار محبوب هستند.

این نوع پمپ ها همانطور که از نامش مشخص است برای کارکردن باید کامل در آب باشند. پمپ آب های خانگی دو اسب بخار معمولا با سوییچ اتومات فعالیت میکند تا از روشن خاموش شدن های دستی که ممکن است به جریان متناوب آسیب بزند جلوگیری شود. برای ساختمان های با طبقات بالا و متراژ زیاد استفاده از این نوع پمپ توصیح می گردد.

دلیل نام‌گذاری این پمپ، سطح صاف و گرد بخش ابتدایی دستگاه است که مانند بشقاب پهن و مسطح است. در این دستگاه چند پروانه در حال کار سیال را به سمت بیرون پمپاژ می‌کنند. اگر قصد خرید پمپ آب خانگی بشقابی دارید، بهتر است بدانید این پمپ دارای هد و آبدهی مناسب برای ساختمان‌های مسکونی است. پمپ‌های بشقابی را می‌توان به عنوان زیرمجموعه‌ای از پمپ‌های خودمکش یا جتی به شمار آورد.

در حال حاضر فیلمهای آموزش ساخت این محصول در سایتهای مختلف وجود دارد و اگر تمایل به ثبت نام و هزینه کردن در این کلاسها را ندارید می توانید فیلم آموزش آن را دانلود کرده و با دقت مشاهده کنید. در ادامه به معرفی مهمترین محصولاتی که در فروشگاه آنلاین خانه تاسیسات ارشد برای فروش عرضه شده، می پردازیم. از این پمپ برای منتقل کردن آب استخرها، مخزن‌ها و حوضچه‌ها به کار برده می‌شود. اگر قصد خرید مبدل صفحه ای اورجینال را دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع آب تحت فشار به منظور کاهش دادن استهلاک پمپ و علاوه بر آن برای کنترل فشار آب استفاده می شود. این منبع را با نام های مخزن تحت فشار، دیافراگمی و منبع انبساط نیز می شناسند. این پمپ در هر مرحله از فعالیت ( روشن و خاموش شدن ) با استفاده از کلید اتوماتیک استارت زده می شود و پمپ شروع بکار می کند قیمت این نوع پمپ نسبت به پمپ با مخزن انبساط کمتر می باشد. همچنین برندهای ایرانی مانند پمپیران و برندهای چینی مانند پمپ استریم و Leo نیز در بازار پمپ آب حضور دارند و برخی از مصرف کنندگان از کیفیت خوبی برخوردارند.

عرضه پمپ خانگی، بشقابی، جتی، حلزونی، کف کش، لجن کش، شناور، طبقاتی، بوستر پمپ و …

پروانه یا پره پمپ آب، قطعه‌ای است که به دور محور شفت چرخش می‌کند.

تلمبه یا پمپ آب وسیله‌ای است که سیالات (مایعات یا گازها) یا گاهی اوقات دوغاب‌ها را با عملکرد مکانیکی حرکت می‌دهد و معمولاً انرژی الکتریکی را به انرژی هیدرولیکی یا مکانیکی تبدیل می‌کند. تلمبه ها با استفاده از مکانیزم رفت و برگشتی یا چرخشی کار می‌کنند و برای پمپاژ سیالات، انرژی مصرف می‌کنند. با روشن شدن الکتروموتور، جریان الکتریکی موجب حرکت شفت می‌شود، یعنی جریان الکتریکی تبدیل به انرژی مکانیکی می‌شود. زمانی که انرژی مکانیکی شفت را می‌چرخاند شفت روتور را چرخانده و روتور، پروانه را به حرکت درمی‌آورد.

محصولات این شرکت دارای کیفیت بسیار بالایی است که آن را از سایر برند‌های تولید کننده پمپ آب متمایز می‌کند. همچنین محصولات این شرکت دارای گواهینامه‌های کیفیت ISO 9001 Lowara Polska و iso 9001, ISO Xylem در اروپا می‌باشد.

در این مرحله باید پیچ های روی کلید اتومات را با پیچ گوشتی شل کنید.

البته این به معنای آن نیست که پمپ های یادشده نمی توانند در سایر مصارف مانند کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند. پمپ‌های آب‌ خانگی این شرکت در مدل‌های P، PSA و PAB تولید می‌شود که دبی آن‌ها چیزی حدود 3.72 متر مکعب در ساعت و هد آن‌ها 82 متر می‌باشد. این پمپ‌ها با توان بین 0.30 تا 1.10 اسب بخار تولید می‌شوند و موتور اصلی آن‌ها نیز به صورت تک فاز می‌باشد. همچنین حداکثر فشار کاری این پمپ‌ها در توان 1.10 اسب بخار، 10 بار است.

جنس پمپ بشقابی

همچنین ممکن است فشار آب از حداکثر تنظیم شده بالاتر برود اما کلید اتومات باز هم عکس العمل مناسبی انجام نداده و پمپ را خاموش نکند.

شرکت پویاموتور سپاهان نمایندگی محصولات الکتروموتور, محصولات لورچ و انواع بوستر پمپ و پمپ آب را در اختیار دارد. مورد استفاده پمپ شناور در مصارف کشاورزی جهت انتقال آب به زمین های زراعی می باشد.

پمپ آب خانگی ابارا لوکال 1 اسب تک فاز تک پروانه ورودی 1.1/4 اینچ مدل (L) CMB 1.00 M

از ویژگی های منحصر بفرد پمپ جتی می توان به جریان آبدهی یکنواخت آن اشاره داشت، همچنین راندمان و آبدهی قوی موجب شده که کارایی بالایی در مصارف مختلف داشته باشند. این سری از محصولات به نوعی طراحی شده اند که در مناطق گرمسیر و دارای آب و هوای گرمتر بیشترین کاربرد را دارند و برای پمپاژ آب از چاه ها بهترین گزینه به شمار می روند.

بوش‌های یکپارچه‌ای هستند، که به منظور سفت کردن پکینگ‌ها جهت آب‌بندی بیشتر از آن‌ها استفاده می‌شود. میزان سفت کردن پیچ‌های آن به‌طور تجربی به اندازه‌ای است، که مابین اصطکاک، آب‌بندی، روغن کاری و خنک کاری تعادل حفظ شود. علاوه بر مراجعه حضوری شما می‌توانید از طریق مجموعه سولار مکانیکال خرید آنلاین خود را نیز تکمیل کنید.

  • پمپ های آب تحت فشار خانگی برای راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفتن به تجهیزات جانبی احتیاج دارند که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.
  • اگر محصول ارسالی مشکل خاصی را داشته باشد با بازگرداندن کالا می توانید کالای خود را به سادگی تعویض کنید.
  • در بازار تجهیزات آب رسانی، امروزه برندهای بسیار زیادی در حال فعالیت هستند و به همین دلیل نمی ‌توان به طور دقیق یک برند برتر را انتخاب کنیم؛ در نتیجه بهترین پمپ با توجه به شرایط شما، صفت بهترین را به خودش می‌گیرد.
  • این نوع به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حجم بیشتری از سیال را بتوانند میان دو نقطه مشخص جابجا کنند اما این پمپ‌ها، سیال آب را در مسافت کمتری جابجا می‌کنند.

این تجهیزات آبرسانی توانایی پمپاژ آب تا دمای 50 درجه سانتی گراد دارند و میتوان برای پمپاژ و جابه جایی آب و مایعات در مصارف خانگی، صنعتی، آبیاری و آبپاشی، پمپاژ آب گرم و سرد از آنها بهره برد.

همچنین بسیار مهم است که پمپ از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بتواند در برابر این ناخالصی ها دوام آورده، بهراحتی دچار آسیب نشود. در انتخاب پمپ مناسب برای ساختمان های 5 طبقه 15 الی 20 واحدی توصیه می شود علاوه بر پمپ اصلی حتما از یک پمپ به عنوان رزرو استفاده شود تا در زمان نیاز به سرویس یا تعمیر پمپ اصلی ساختمان بدون آب نباشد. استفاده از پمپ های دو پروانه با توان 2 یا 3 اسب بخار در تامین فشار آب برای این ساختمان ها توصیه می شود. چنانچه میزان فشار آب در طبقات پایینی بیش از حد نیاز باشد می توان از شیر فشارشکن در ورودی هر واحد استفاده کرد.

اگر پمپ برای چاه یا منبع آب عمیق‌تر باشد، نیاز به پمپ‌های قوی‌تر و با عملکرد بهتری دارید که ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. برند پمپیران بخش عمده ای از انواع پمپ های اب کشاورزی را به خود اختصاص داده است. قیمت پمپ آب کشاورزی به واسطه اندازه، قدرت الکتروموتور و نوع فاز، بسیار بالاتر از پمپ خانگی است. بنابراین توجه به قیمت خرید پمپ کشاورزی، محصولات برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد.

در نتیجه، انرژی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) افزایش می‌یابد.

رینگ های سایشی در پمپ های آب ساختمانی قطعاتی قابل تعویض هستند که وجود آنها در پمپ، از آسیب رسیدن به پروانه و پوسته جلوگیری می کند. این قطعه که با نام پوسته پمپ خانگی نیز شناخته می شود، محفظه ای است که فیلترهای پمپ آب داخل آن جای می گیرند.

قیمت پمپ آب خانگی بی صدا به عوامل متعددی بستگی دارد، برای مثال جنس بدنه آن و یا اینکه در آن از چه مواد اولیه ای استفاده شده است. پمپ آب خانگی با داشتن قدرت فشار های متفاوت در انواع مختلفی در بازار عرضه میشوند. از مهم ترین موارد مصرف و کاربردهای پمپ آب خانگی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد. منبع تحت فشار در حفظ فشار آب در سیستم آبرسانی، کاهش استهلاک پمپ آب و کاهش مصرف برق به شما کمک خواهد کرد.

پمپ های جابجایی مثبت، با به دام انداختن مقدار ثابت و جابجایی حجم حبس شده در لوله تخلیه، حركت مایعات را ایجاد می‌کنند.

با توجه به نوع کاربری و مدل جنس و ابعاد قطعات در مدل های مختلف، متفاوت است. لازم به ذکر است که در وبسایت دماپویا تمامی تجهیزات و سیستم های تاسیسات ساختمانی از جمله انواع پمپ آب، کولر گازی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی در برندهای مطرح و معتبر بازار موجود می باشند. اگر قصد خرید پمپ آب بشقابی یا انواع دیگر پمپ را دارید، باید بدانید محفظه پمپ یا بدنه پمپ بخشی از پمپ است که پروانه و شفت در داخل آن قرار دارند. این بدنه معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته شده و دارای ورودی و خروجی برای جریان آب است.

اگر قصد خرید این دستگاه را دارید با ایرانیجو همراه باشید تا با انواع و کاربرد آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که قبل از خرید قطعات پمپ آب، بهتر است مدل و برند پمپ خود را بشناسید و قطعات مورد نیازتان را با دقت انتخاب کنید تا بهترین عملکرد را از پمپ خود بدست آورید. همچنین توجه داشته باشید که قطعاتی که خریداری می‌کنید، با مشخصات فنی پمپ شما سازگار باشند. با خرید از فروشگاه تاسیسات سولار مکانیکال تجهیزات را با قیمتی مناسب و کیفیتی تضمین شده تهیه نمایید.

به میزان حجم آبی که پمپ توانایی جابه‌جایی آن را دارد، دبی می‌گویند. خوشحال و ممنون میشویم نظر خود را راجع به پمپ آب ساختمان ، در قسمت نظرات برایمان ارسال کنید.

یکی دیگر از مواردی که یک پمپ آب خوب باید داشته باشد مارک و برند آن می باشد.

  • علت راندمان پایین سامانه‌های پمپاژ را بایستی در پایین بودن راندمان سامانه لوله‌کشی، شیوه‌های نامناسب کنترل دبی پمپ، استفاده از پمپ‌هایی با ظرفیت بالاتر از حد نیاز و نگهداری نامناسب پمپ‌ها جستجو کرد.
  • این پمپ برای ساختمان هایی که دارای طبقات زیاد ، اما واحد های کم است بسیار مناسب است .
  • مخزن تحت فشار وسیله ای است که هدف اصلی آن صرفه جویی در مصرف برق، جلوگیری از استهلاک و بالا بردن عمر مفید پمپ می شود.
  • نوع پمپ، سایز پمپ، لوله ها و نوع آب علاوه بر هزینه اولیه بر روی هزینه ثابت نیز موثر است.‌ به عنوان مثال سیستم هایی که دارای لوله کشی طولانی باشند، هزینه های بیشتری درپی خواهند داشت.

در نتیجه بیشتر مواقع تنها یکی از پمپ های بوستر پمپ فعالیت می کند و البته به نوبت با دیگر پمپ ها نیز عوض می شود. استحکام پوسته به‌خصوص در پمپ‌های آب خانگی که داخل آب مستغرق هستند بسیار اهمیت دارد، زیرا خوردگی پوسته باعث نابودی کل پمپ خواهد شد. برای شما هم سوال پیش‌آمده که پمپ آب برای چه منظوری استفاده می‌شود؟ پمپ آب وسیله‌ای است که آب را از صدها متر پایین‌تر از سطح زمین به سمت بالا پمپاژ می‌کند. البته پیشرفت تکنولوژی به‌خصوص رشد در صنعت برق، موجب شد پمپ آب محدود به نوع خانگی نشده و در بخش صنعت نیز به کار گرفته شود.

پمپ ها بر اساس کارایی به صنعتی، کشاورزی، خانگی، سیرکولاتور، کفکش و غیره تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این مدل پمپ ها، به زیر شاخه های دیگر تقسیم بندی می شوند.

پمپ آب

کاربرد پمپ ها محدودیتی نداشته و می توان در بسیاری از مصارف صنعتی، خانگی، کشاورزی، پزشکی و غیره از آنها استفاده کرد.

جهت انتخاب و خرید آسان پمپ آب و آبرسانی، ابتدا باید برند و ظرفیت مورد نیاز را تعیین کنید. در سایت مجموعه تخصصی دماتجهیز، اطلاعات فنی ده ها مدل از انواع پمپ آب و آبرسانی از برندهای معتبر با گارانتی اصلی، جهت برخورداری شما عزیزان از حس خوب خرید بهینه و هوشمند ارائه گردیده است.

امروزه در زندگی شهر نشینی و همچنین آپارتمان نشینی یکی از چالش های ما انتخاب پمپ آب خانگی می باشد. و اینکه چه مدل پمپی باید تهیه کنیم تا کارایی لازم و جوابگو نیاز ما را داشته باشد. این پمپ ها معمولا در دو نوع دارای مخزن انبساط با کلید اتوماتیک و یا پمپ دارای ست کنترل موجود و قابل ارایه می باشد.

پمپ آب خانگی وسیله بسیار کاربردی است که حضور آن در اکثر خانه‌ها و به‌ویژه آپارتمان‌ها ضروری است.

یک شیر کمکی خارجی در خط تخلیه، با یک خط برگشت به خط مکش یا مخزن تامین، ایمنی بیشتر انسان و تجهیزات را فراهم می‌کند در واقع در میان انواع پمپ این امن‌ترین پمپ است. به طور علمی حداکثر ارتفاعی که پمپ برخلاف نیروی جاذبه، آب را هل می دهد، هد پمپ نامیده می شود. پمپ گریز از مرکز که از محبوب ترین و پرفروش ترین پمپ های دینامیکی است، به صورت ایجاد خلاء با استفاده از چرخش پروانه عمل می کنند.

موتور پمپ ها، یا برای آب تمیز استفاده می شوند و یا به عنوان لجن کش و کف کش در چاه و چاله های گلی. در رابطه با منابع مصرفی موتور پمپ، تنوع آنها باعث می شود که بتوان در هر شرایطی از موتور پمپ متفاوت استفاده کرد. به عنوان مثال در صورتی که موتور پمپ را برای منطقه ای بدون برق و خارج از شهر بخواهید، بهترین گزینه موتور های دیزلی، موتور های بنزینی و نفتی-بنزینی هستند. فعالیت پمپ جابجایی مثبت به صورت ایجاد یک حفره در حال گسترش (ایجاد خلا یا کاهش شدید فشار) در سمت مکش دستگاه و افزایش فشار شدید در سمت خروجی پمپ است که این عملیات با نیروی جابجایی مثبت و حرکت رفت و برگشتی صورت می گیرد.

هنگامی که شیر باز می شود، جریان بیرون می زند و از طریق سیستم لوله کشی رانده می شود. در این لحظه فشار به حداکثر حد تنظیم شده می رسد و پمپ آب خاموش می شود.

در این راستا شما میتوانید 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز جهت اطلاعات در مورد محصولات و نحوه ی خرید، دریافت خدمات پس از فروش و پرسش در مورد دیگر خدمات و محصولات، با کارشناسان فروشگاه پمپ بیات در ارتباط باشید. برای ۵ واحد تا ۹ واحد بهترین گزینه پمپ آب ۱/۵ اسب دوپروانه می باشد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آشنایی با دلایل صدای پمپ و راه های کاهش صدای پمپ آب کلیپ زیر را مشاهده کنید.

آهنگ جدید

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما
همه محتویات این سایت توسط هوش مصنوعی و بر پایه داده‌های موجود در اینترنت تولید می‌شوند و هیچ مسئولیتی در قبال صحت آن پذیرفته نمی‌شود و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.