مورا: هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد


آفتاب نیوز :

«انریکه مورا» معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (شنبه) گفت که در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه دیدار کرده است. مذاکره کننده ایران و همچنین نماینده ایالات متحده آمریکا در امور ایران و اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی X برجام را طرحی دانست که جایگزینی برای آن وجود ندارد و مورد تایید اتحادیه اروپا قرار گرفت. .

وی در این توئیت نوشت که برجام محدودیت‌های قابل‌توجهی بر برنامه هسته‌ای ایران دارد که با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران اجازه می‌دهد تا یک صنعت هسته‌ای کاملاً شفاف داشته باشد.

مورا در ۲ توییت خود نوشت: طبق معمول موضوع برجام در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد. من با علی باقری، نماینده آمریکا در امور ایران و اروپایی‌ها دیدار داشتم و نتیجه‌گیری من این است که سیاست اتحادیه اروپا تنها با دستیابی به توافق جامع در مورد محدودیت‌های دقیق و کاملاً قابل راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران از طریق نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران محقق می‌شود. آژانس بین المللی انرژی اتمی. آژانس انرژی به طور کامل لغو تحریم ها و همچنین شرایط همکاری هسته ای را با هدف اجازه دادن به ایران برای صنعت هسته ای شفاف و قابل اعتماد، از جمله تحقیقات، تایید کرده است.

در نهایت این نهاد اروپایی برجام را «بهترین معامله» توصیف کرد و نوشت: «هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد».

باجری شامگاه پنجشنبه نیز در صفحه اجتماعی ایکس در خصوص دیدار مورا در نیویورک نوشت: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با انریکه مورا دیدار داشتم. درباره بسیاری از زمینه‌های روابط ایران و اتحادیه اروپا، از جمله تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم‌ها، گفتگوهای صریح داشتیم. رایزنی ها در آینده ادامه خواهد داشت.

جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز صبح چهارشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه ایران در نیویورک بر لزوم یافتن راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران از طریق برجام تاکید کرد.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما