در گذشته تخلفاتی در فروشگاه های زنجیره ای رخ می داد / مشکلات فروشگاه های زنجیره ای نتیجه عملکرد واحد بازرگانی است.

تیتر 20 – ابوالفضل حدادی، کارشناس صنعت خرده فروشی در گفت و گو با «تیتر 20»، درباره خسارات و زیان های ناشی از فعالیت نابخردانه واحد بازرگانی فروشگاه های زنجیره ای گفت: تأثیرگذاری بر قراردادها، تعیین کالاهایی که باید عرضه شود. در فروشگاه و حتی تعیین مکان یا قفسه ای که محصول باید در آن قرار گیرد یکی از موضوعاتی است که تحت تاثیر مدیران فروشگاه های زنجیره ای است.

حدادی جلوگیری از توزیع اصیل کالا را یکی از پیامدهای این اداره برشمرد و اظهار داشت: در نتیجه به دلیل هزینه هایی که واحد بازرگانی فروشگاه ها روی آن می گذارد، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نمی رسد. شانه های تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالا، بر اساس قیمت؛ در نتیجه اولین اتفاقی که می افتد این است که قیمت ها بالا می رود.

حدادی یکی از دلایل اصلی فعالیت غیرحرفه ای مدیران فروشگاه های زنجیره ای را که در زمان تاسیس این فروشگاه ها از روش ها و رویه های نادرست استفاده می کردند، برشمرد و اذعان داشت: اکنون در طول سال ها رویه های نادرستی در این سیستم رخنه کرده است. ; یکی از این بدرفتاری ها این بود که تولیدکنندگان علاوه بر پرداخت حاشیه باید مبلغی را به عنوان حقوق ورودی نیز پرداخت می کردند و در آن زمان هیچکس به عواقب پرداخت این سهم در آینده فکر نمی کرد.

این کارشناس صنعت خرده فروشی در ادامه افزود: اکنون کار به جایی رسیده است که تقاضای دیگری برای واردات کالا به فروشگاه ها وجود دارد. مصداق بارز آن تعیین قیمت های مختلف برای قسمت های مختلف فروشگاه است و اگر توسط سازنده پرداخت شود جای مناسبی برای کالا محسوب می شود اما در غیر این صورت کالا را در جایی قرار می دهند که نباشد. قابل مشاهده برای مشتریان

خدادی رسماً سود را به عنوان دزدی و ضایعات در قراردادهای بین فروشگاه ها و تامین کنندگان گنجانده است. در ضمن متاسفانه این موضوع تبدیل به قانون شده و هیچکس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

حدادی پول کلان نهفته در حوزه کسب و کار چه در پخش و چه در فروشگاه های زنجیره ای را معضل بزرگی دانست و گفت: سرعت گسترش فروشگاه های زنجیره ای در کشور ما ناشی از سود کلان نهفته در حوزه کسب و کار است. ، که با روند عادی کار مطابقت ندارد. اکنون کار به جایی رسیده است که مدیران و صاحبان اصلی این فروشگاه ها نتوانسته اند با این مشکل کنار بیایند و متاسفانه این موضوع تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت حوزه مالی فروشگاه ها نیز عامل است، گفت: در این فروشگاه ها تولیدکنندگان و عرضه کنندگان فرد خاصی برای دریافت پول خود ندارند و هر روز به دلایلی پرداخت به تاخیر می افتد. .. بنابراین باید بگویم که حوزه تجاری و مالی کل سیستم فروشگاه ها را فلج کرده است و انتقاد تولیدکنندگان مبنی بر اینکه فروشگاه ها سرمایه و پول آنها را اسیر و حتی گروگان گرفته اند کاملا درست است.

این کارشناس خرده فروشی درباره نقش بازرگانی شبکه های فروش در موفقیت یا عدم موفقیت فروشگاه ها نیز گفت: متاسفانه در فروشگاه ها از واحد فروش به کلی غفلت می شود و عملا نمی توان کاری برای آن انجام داد. اما از سوی دیگر، بخش تجاری گسترش یافته و دارای اختیارات گسترده است، در حالی که اختیارات باید متناسب با ماهیت مسئولیت ها و مأموریت ها باشد.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما