مدل مدیریتی فولاد هرمزگان در ایجاد تعادل بی نظیر است

عنوان 20- نشست مشترک مهدی دوستی استاندار هرمز، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا پیرحسینلو رئیس منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، حسام مقدمعلی معاون توسعه معدنی و معدنی ایمیدرو فرآوری مواد معدنی، عبدالله معروف خانی، مدیرکل، معاونین و مدیران شرکت فولاد هرمزگان.

ایجاد تعادل در «خورمزگان» ستودنی است

استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به شاخص های قابل قبول شرکت “فولاد هرمزگان” در تولید و اجرای طرح های عمرانی، از مدیر عامل شرکت “فولاد هرمزگان” به دلیل انجام مسئولیت های اجتماعی و انجام وظایف و مسئولیت های اجتماعی قدردانی کرد. در کنار مردم بودن، گفت: یکی از ویژگی های خاص فولاد هرمزگان ایجاد تعادل در عملکرد این شرکت است. در راستای افزایش تولید محصولات و کسب رکورد در هرمزگان، اجرای طرح های توسعه، انجام تعهدات سوسیالیستی، اعطای جوایز پرسنل و … با هم صورت گرفت. همین امر «خورمزگان» را در اجرای طرح ها و برنامه های خود موفق کرد.

لزوم ورود فولاد هرمزگان به معدن

وی با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه صنعت فولاد افزود: علاقه مند به حضور شرکت فولاد هرمزگان برای سرمایه گذاری و تصاحب این معدن هستیم. زیرا جزیره ای بودن در صنعت فولاد باعث عدم تعادل زنجیره ای و آسیب به تولید می شود. بنابراین اگر زنجیره در دست فولاد هرمزگان باشد کمک زیادی به توسعه این شرکت خواهد کرد. علاوه بر این، فولادسازان بسیاری از استان های دیگر برای جست و جو وارد استان خورمزگان شده اند و نباید از فولاد خورمزگان غافل شد.

ما از سرمایه گذاری در میدان های گازی استقبال می کنیم

دوستی در ادامه گفت: 78 تاسیسات گازی در منطقه هرمزگان وجود دارد که 10 مورد آن فعال است. از آنجایی که منطقه هرمزگان به آب، سنگ آهن و انرژی به عنوان دو منبع اصلی تولید فولاد دسترسی دارد، با حضور سولود هرمزگان می توان زنجیره تولید فولاد در استان هرمزگان را تکمیل کرد که نیاز به هماهنگی و برگزاری جلسات لازم با مدیران دارد. دارای شرکت گاز منطقه ای

تنوع محصول باید در دستور کار قرار گیرد

استاندار هرمزگان تنوع محصولات را عامل مهمی در توسعه صنعت فولاد و اقتصاد کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: افزایش سبد محصولات فولادی در “فولاد هرمزگان” به توسعه اقتصاد کشور کمک می کند. زیرا فلز و فولاد لازم صنعت ICT در منطقه خورمزگان به ویژه کانتینر و کشتی سازی در منطقه تولید نمی شود. بنابراین لازم است شرکت «خورمزگون استل» محصولات متنوع به ویژه انواع دریایی را در برنامه های توسعه خود قرار دهد.

ما مجوزهای لازم را برای تصفیه زباله دریافت می کنیم

وی به استفاده از ضایعات فلزی به عنوان یکی از راهکارهای تامین مواد اولیه به ویژه در زمان محدودیت انرژی اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت های انرژی موجود در کشور باید به سمت استفاده از ضایعات نیز برویم. در صنعت فولاد به دلیل اینکه مجوز ساخت کارگاه فرآوری در هرمزگان اخذ شد. در حال حاضر، کشتی‌هایی به ارزش 2.5 میلیارد دلار هر سال به مقصد قراضه می‌شوند. در صورت ورود فولاد هرمزگان به این صنعت، آمادگی داریم اقدامات لازم را برای اخذ مجوزهای منابع انسانی و محیط زیستی انجام دهیم.

دوستی راهبرد راه اندازی هنرستان های صنعتی فولاد هرمزگان را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: امیدواریم فولاد هرمزگان مدیریت و وصیت این هنرستان ها را برای تسهیل حضور دانشجویان در این عرصه برعهده بگیرد. به این ترتیب نیروهای فنی و واجد شرایط برای آینده صنعت و کشور تربیت می شوند.

استاندار هرمزگان اهمیت پروژه های تحقیقاتی را یکی از نیازهای اصلی این حوزه دانست و تصریح کرد: سولود هرمزگان سرمایه گذاری خوبی در پروژه های تحقیقاتی انجام داده است اما استفاده از دستگاه های نرم کننده آب با مصرف برق و هزینه کم آن می تواند تغییر کند. وضعیت کشور صنعت، کشاورزی و اقتصاد.

دوستی در پایان از ادارات مختلف و پروژه های عمرانی شرکت «فولاد هرمزگان» بازدید و در حاشیه این بازدیدها یک نهال را به عنوان یادبود غرس کرد.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما