ایران سومین کشور در جراحی چاقی است

تیتر 20 – دکتر عبدالرضا پازوکی در نشست تخصصی «بررسی و تبیین جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در درمان چاقی و جراحی بینابینی» که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه درمان چاقی و جراحی های بینابینی، این موضوع در حال توسعه است. امروزه مشکل چاقی در جهان به یکی از مهمترین مسائل بهداشتی تبدیل شده است. کشور ما در این زمینه نیز نتایج خوبی کسب کرده است. از سال 1986، تقریباً چند سال پس از تأسیس جراحی چاقی در چندین کشور جهان، فلوشیپ جراحی چاقی و متابولیک در کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: فارغ التحصیلان این رشته نه تنها در حوزه درمانی، بلکه در حوزه آموزشی نیز فعال هستند. در سفر درمانی نیز پیشرفتی داشتیم که این افراد در زمینه جراحی چاقی متابولیک مشغول به کار هستند. از این رو برخی از این فارغ التحصیلان که از کشورهای مختلف بازگشته اند می تواند پیام نفوذ علمی برای ما باشد.

دکتر پازوکی با بیان اینکه 3 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، فردوسی مشهد و شیراز ایجاد کرده ایم، افزود: دستاوردهای علمی خود را در زمینه جراحی چاقی به جامعه جهانی رسانده ایم. مقالات

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: در سال 2019 رئیس سابق فدراسیون بین المللی جراحی متابولیک و چاقی به من گفت که جهش خوبی در این زمینه داشتیم، این پیشرفت ادامه داشت تا اینکه سال گذشته رئیس بین المللی فدراسیون اعلام کرد که ایران در حال حاضر سومین کشور در زمینه چاقی و جراحی متابولیک است و از هر 3 روش جراحی 2 روش توسط جراحان این کشور ابداع شده است. دیدیم که اساتید و پزشکان کشور رسالت خود را درک و آگاهی انسانی می دانند.

دکتر محمد کرمانی ساروی، دبیر انجمن جراحی چاقی و متابولیک ایران نیز گفت: امروز جایگاه بسیار خوبی در تولید علم دنیا داریم و در فدراسیون جهانی جراحی مجری پنل هستیم. جراحی چاقی.” امروزه نگاه دنیا به جراحی چاقی در ایران است و پزشکان ایرانی به عنوان راهنما عمل می کنند.

در ادامه دکتر شهوب شاهوبی رئیس فدراسیون جراحان جوان چاقی آسیا اظهار داشت: 3 بخش در صلاحیت علمی داریم. در تحقیقات، ما در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته ایم و سالانه نزدیک به 20 مقاله منتشر می کنیم. در هر زمینه ای کمتر پیش می آید که اساتید خارجی در تهیه مقاله مشارکت داشته باشند. اساتید خارجی در مقالات ما شرکت کردند و بارها به این مقالات استناد شده است.

وی افزود: در خصوص آموزش هم اکنون 3 بورسیه از کشورهای افغانستان، پاکستان و لبنان داریم. علاوه بر این، ما سمینارهای آموزشی زیادی برگزار می کنیم. روزانه 60 تا 70 بیمار به کلینیک چاقی دانشگاه علوم پزشکی ایران مراجعه می کنند و ما به آنها خدمات ارائه می دهیم که تعدادی از آنها از کشورهای همسایه هستند. این چیزها تاثیر علمی ما را ایجاد می کند با همه پیشرفت ها هنوز در ابتدای راه هستیم. چرا که چاقی در همه کشورهای دنیا مشکل و عامل مرگ و میر است. باید دست به دست هم دهیم و در این زمینه پیشرفت کنیم./ایسنا

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما