بحث کلاسیک «اصلاح طلبان» و «بنیادگرایان». روز جدید

گزارش «آرمان مروز» از تبلیغات انتخاباتی اخیر؛

در سال های اخیر کمتر شاهد درگیری سیاسی و رسانه ای اصلاح طلبان و اصولگرایان بوده ایم، اما با توجه به سال انتخابات و انگیزه جناح ها و جبهه ها برای حضور در رقابت های انتخاباتی اسفندماه، این تقابل سنتی یک بار به رسانه ها کشیده شد. از نو. اما با این تفاوت که طعم این درگیری از قبل است.

سخنگوی جبهه پایداری در گفتگوی تفصیلی با ایران از یک سو مواردی را به اصلاح طلبان نسبت داد که ظاهراً با حال و هوای این گروه گسترده سیاسی همخوانی نداشت و شش روز پس از انتشار مصاحبه متقی فر نوبت او بود سخنگوی جبهه اصلاحات، هیچ نوع تصحیح اظهارات اعضای جبهه پایداری را بی پاسخ نگذارید. در ادامه این گزارش صحبت های این دو سخنران را می خوانید.

مجیدی متقی فر سخنگوی جبهه انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دولت برای تقویت معیشت مردم ضعیف گفت: دولت در مورد انگیزه های تقویت اقتصاد خانواده های ضعیف بحث کرده است و این اقدام قابل توجهی است. اصلاح طلبان می گویند سفره مردم تنگ شده است.

سفره آدم ها را آنقدر کوچک کرده ای که هر چقدر هم بزرگ باشد کوچک به نظر می رسد. مردم را ابطال کردی و حالا طلبکار هم هستی؟ اصلاح طلبان و غربی ها در حال کناره گیری از صحنه قدرت و سیاست هستند و به همین دلیل غمگین و منتظر اتفاقی شبیه پارسال هستند تا با حمایت از قیام ها دوباره فعال شوند و احکام دینی را به چالش بکشند. “

این فعال سیاسی تندرو با بیان اینکه اصلاح طلبان یک کلمه از بسیج و جان باختگان آن نمی گویند، اظهار داشت: همه این شهدا از نیروهای بسیجی تقدیم امنیت و فرهنگ شدند. اما هیچ حمایتی از این عزیزان نمی شود. اما برای شخصی که مرگ مشکوکی داشت عزاداری می کنند.

برخی از اصلاح‌طلبان در رسانه‌های خود به گروه‌های مسلح ضد انقلاب پیوستند و گفتند که مردم زمانی قیام کردند که کشور دچار هرج و مرج شد. چرا آشوبگران به عنوان مردم ظاهر می شوند؟ امام (ره) همواره با اندیشه و اندیشه در میان ما حضور دارد و آرمان های او معیار اعمال ماست. اصلاح طلبان به این دعواها علاقه دارند و ما نباید انتخابات را به دعوای گروهی تبدیل کنیم.

باید مردم را به وحدت حول یک محور خاص دعوت کنیم نه اینکه برای وحدت معانی مختلفی ایجاد کنیم.» «جواد امام» سخنگوی جبهه اصلاحات در واکنش به اظهارات سخنگوی جبهه پایداری به جماران گفت: تهمت اصلاح طلبان، به عنوان مثال به وضوح “فرار”.

اینکه آقایان مدعی «غرب زدگی اصلاح طلبان» هستند و دولت قبل را غربی می دانند یعنی چه؟ اعضای جبهه پایداری خود را انقلابی می دانند در حالی که تاریخچه این جریان و پدر معنوی ایشان آیت الله مصباح یزدی و مجلس مستند نشان می دهد که نظر آنها نه تنها ربطی به انقلاب ندارد، بلکه به نوعی متناقض است. به قول امام اگر قبل از انقلاب عده معدودی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب برای تحصیلات تکمیلی به آمریکا می رفتند و در انجمن های اسلامی خارج از کشور عضویت می کردند و سپس در انقلاب و دفاع مقدس حضور فعال داشتند، در تثبیت نظام نقش داشتند. سیستم.

امروز مردانی که هیچ نقشی در انقلاب نداشتند تلاش می کنند انقلابیون را به حاشیه برانند و مردم غرب را متهم کنند که هیچ مبنایی ندارد. آقای متقی فر می گوید اصلاح طلبان از قدرت و سیاست دور می شوند. چرا جرات ندارید علنا ​​اعلام کنید که سال هاست قصد حذف اصلاح طلبان را دارید؟!

چون اصلاح طلبان را حذف می کنند چرا اینقدر سر و صدا می کنید؟ چرا برای حذف جریانات سیاسی و حذف اکثریت مردم از بیت المال به بدعت های خطرناک و ضد مردمی متوسل شده اید؟ اگر واقعاً اصلاح طلبان حذف می شوند، بگذارید در انتخابات آزاد رقابت کنند.»

منبع: اورمان امروز

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما