هواشناسی 24/07/1402; سامانه بارشی امروز وارد کشور می شود/ احتمال خسارت سنگین در ۴ استان وجود دارد


آفتاب نیوز :

صدیق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (3 مهرماه) با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و جنوب. دامنه های البرز در منطقه قزوین، البرز، تهران و سمنون، بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود. بیشترین بارش امروز در ارتفاعات و دامنه های مرکز البرز خواهد بود. این شرایط در روز سه شنبه (4 مهر) در مناطق شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه های البرز ادامه دارد و در نواحی شرقی و شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی ادامه داد: چهارشنبه (5 مهرماه) در سواحل غربی دریای خزر و شمال غرب و پنجشنبه (6 مهر) علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات و دامنه ها زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غرب کشور رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. سامانه بارشی روز جمعه (28 مهرماه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و شمال شرق کشور فعال می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوایی افزود: در پنج روز آینده در کوه های جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و در جنوب کرمان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در نیمه دوم روز و اوایل شب

به گزارش ضیائیان، امروز در غرب، شمال غرب در دامنه های جنوبی البرز و بخشی از مرکز و روز سه شنبه در مناطق واقع در دامنه های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق. در کشور وزش باد شدید برای چند ساعت پیش بینی می شود مناطقی با گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه رودخانه خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هوا درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده نیز اظهار کرده است: فردا (4 مهرماه) آسمان تهران نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده، وزش باد شدید پیش بینی می شود. به تدریج سقوط می کند کاهش ابر با کمینه دمای 14 و حداکثر 24 درجه و چهارشنبه (5 مهرماه) صاف و گاهی وزش باد با کمینه دمای 13 و حداکثر 23 درجه.

ضیائیان در پایان گفت: اهواز با دمای امروز و فردا (24 و 25 مهرماه) 39 و 35 درجه گرم ترین و شهرهای شهریکرد و بجنورد با دمای 4 درجه سردترین مرکز کشور و شهریکرد اردبیل هستند. و همدان با 5 درجه و فردا.

همچنین بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و چشم‌انداز امروز سازمان هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنون رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می شود. بیشترین بارندگی امروز در ارتفاعات و دامنه های مرکزی البرز می باشد.

فردا سه شنبه این وضعیت در مناطق شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه های البرز ادامه دارد و در مناطق شرق و شمال شرق کشور بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در سواحل غربی خزر و شمال غرب و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات و دامنه های مرکزی زاگرس غربی و جنوب غربی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

سامانه بارشی روز جمعه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و شمال شرق کشور فعال است. طی 5 روز آینده در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، در شرق هرمزگان و در جنوب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

امروز در غرب، شمال غرب، مناطقی در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و روز سه‌شنبه در مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، جنوب شرق و شمال شرق تا ساعاتی دیگر، وزش باد شدید و در مناطق گرد و غبار و بدتر شدن کیفیت آب هوا پیش بینی می شود. دریای خزر فردا و چهارشنبه مواج خواهد بود.

شرح سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه 24/07/1402

زمان پایان: اواخر روز دوشنبه 24/07/1402

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق، تگرگ در برخی مناطق، وزش باد شدید موقتی

حوزه نفوذ:

دوشنبه 24.07.1402: تهران، البرز، ارتفاعات قزوین و شمال مرکزی.

اثرات مخاطره آمیز: اختلال در ترافیک بین شهری، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان جاده ها، وزش باد شدید موقتی، رعد و برق، ریزش احتمالی سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، دیوارها، علائم و شکستگی درختان. .قدیمی

توصیه: پرهیز از تردد غیر ضروری، پرهیز از تردد و پرسه زدن در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم کوهنوردی و تردد عشایری، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی چاله پل ها، حفر مسیل ها و رودخانه ها.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: سه شنبه 25/07/1402

زمان پایان : قبل از ظهر روز چهارشنبه 26/07/1402

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد تا 26 گره و افزایش حداکثر ارتفاع موج از 1.5 متر به ویژه در منطقه فراساحلی.

سه شنبه 25/07/1402: ساحلی و دور از نواحی ساحلی استان های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس.

چهارشنبه 26.07.1402: مناطق ساحلی و ساحلی استان بوشهر در خلیج فارس.

اثرات مخاطره آمیز: غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد دریایی کشتی های سبک و فعالیت های تفریحی، اختلال در فعالیت های دریایی و سکوهای نفتی دریایی.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت های تفریحی، شنا، ماهیگیری و تردد قایق های سبک و تفریحی، اتخاذ محدودیت ها و اقدامات لازم برای تردد ایمن کشتی ها، اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت در دریا و تأسیسات میدان نفتی.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: قبل از ظهر روز سه شنبه 25/07/1402

زمان پایان: چهارشنبه 26/07/1402

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد تا 28 گره و افزایش حداکثر ارتفاع موج در سواحل بیش از 1.5 متر و در ساحل دریا بیش از 2.2 متر (با تاکید بر استان های گیلون و مازندران).

حوزه نفوذ:

سه شنبه 25/07/1402: مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلون، مازندران و گلستان، در دریای خزر.

چهارشنبه 26/07/1402: مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلون، مازندران و گلستان، در دریای خزر.

اثرات مخاطره آمیز: غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، اختلال در فعالیت های دریایی.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت های تفریحی، شنا، ماهیگیری و تردد قایق های سبک و تفریحی، اتخاذ محدودیت ها و اقدامات لازم برای تردد ایمن کشتی ها و اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت در دریا.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما